Image Communication - Λογότυπο
Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Σωστή παρουσίαση και επιτυχία

Η δύναμη του λόγου είναι πολύ μεγάλη και αποτελεί προσόν για κάποιον που κινείται στο χώρο των επιχειρήσεων και της επικοινωνίας να γνωρίζει εκείνους τους τρόπους ώστε να τον χρησιμοποιεί σωστά και αποτελεσματικά.
Το παρακάτω προτεινόμενο μοντέλο συμπεριφοράς και εκφοράς λόγου αποτελείται από τέσσερα βασικά σημεία που πρέπει να δίνει κανείς ιδιαίτερη έμφαση πριν και κατά την διάρκεια μιας συζήτησης του. Με αυτό το σκεπτικό έχουμε τα εξής:

Έλεγχος των γνώσεων μας:
Πριν ξεκινήσουμε να πάμε σ' ένα επαγγελματικό ραντεβού πρέπει να βεβαιωθούμε πως είμαστε άψογα προετοιμασμένοι τεχνικά και ψυχολογικά αλλιώς είναι καλύτερο να ακυρώσουμε την συνάντηση. Οι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε είναι: α) «είναι αρκετές οι γνώσεις μας πάνω στο διαπραγματεύσιμο θέμα με αποτέλεσμα να πείσουμε το συνομιλητή μας;», β) «η ψυχολογική μας διάθεση, μας επιτρέπει τη συμμετοχή σ' ένα περιβάλλον συζήτησης που μπορεί να μεταμορφωθεί ξαφνικά στον πλέον ανταγωνιστικό με απαιτήσεις γρήγορων και ευφυϊών λεκτικών αντιπαραθέσεων;»

Ανοιχτό μυαλό:
Είμαστε πρόθυμοι να ακούσουμε κάθε άποψη και γιατί όχι να την υιοθετήσουμε κιόλας αρκεί φυσικά να πληροί κάποιες προϋποθέσεις και να είναι σαφώς καλύτερη από τη δική μας. Είναι προσόν να ξέρουμε να ακούμε και πολύ περισσότερο να μην φοβόμαστε να εκδηλώσουμε την συμπάθεια μας προς το πρόσωπο που εκφράζει μια ανατρεπτική και δημιουργική άποψη. Στόχος είναι να προστατεύσουμε τα επιχειρηματικά συμφέροντα τα οποία εκπροσωπούμε και σε καμία περίπτωση δεν χωρά ο προσωπικός και ο εγωιστικός συναγωνισμός.

Ανθρώπινη επικοινωνία:
Στην εποχή του εκσυγχρονισμού και της επιδίωξης δημιουργίας κύρους για τον εαυτό μας μέσω των τεχνικών του «σνομπισμού» είναι γεγονός πως έχει χαθεί η προσωπική επικοινωνία μεταξύ των επαγγελματιών-ανθρώπων. Επιχειρήστε να προσεγγίσετε τον συνομιλητή σας κάνοντας του ευγενικές και χαλαρές ερωτήσεις για την προσωπική του ζωή και ανάλογα με τις αντιδράσεις του συνεχίστε ή ξεκινήστε άμεσα τα επαγγελματικά. Η ανταλλαγή προσωπικών λεπτομερειών από την ζωή μας έχει ως αποτέλεσμα να έρθουμε πιο κοντά με τους συνομιλητές μας επειδή δημιουργείται στην ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, εξαιτίας του «αγνώστου» της κατάστασης, ένα ιδανικό αίσθημα ασφάλειας.

Το δικό μας στιλ:
Η αναφορά και σε άλλους παράγοντες που οδηγούν σ' ένα πετυχημένο και γόνιμο διάλογο θα μπορούσε να συνεχιστεί και σε θέματα σημειολογίας και κινησιολογίας αλλά θεωρώ ότι μιλώντας γενικά όπως έκανα στα τρία παραπάνω καθένας που ενδιαφέρεται να βελτιώσει την τεχνική του μπορεί να το κάνει μελετώντας πράγματα που ταιριάζουν στη δική του συμπεριφορά και εμφάνιση.

Είναι πολύ άστοχο, κατά την προσωπική μου άποψη πάντα, να πιστεύουμε ότι συγκεκριμένα είδη εκφράσεων και κινήσεων αντιπροσωπεύουν ή μπορούν να «εμφυτευτούν» αυτόματα σε όλες τις ανθρώπινες συμπεριφορές. Ο καθένας έχει το δικό του στιλ επικοινωνίας με τους ανθρώπους και σε αυτό πρέπει να επικεντρωθεί και να προσπαθήσει να το κάνει όσο το δυνατόν καλύτερο χωρίς να προσθέτει με χαρακτηριστική ευκολία στοιχεία που είναι προϊόντα κακών και πρόχειρων μιμήσεων.

Επομένως η εξίσωση επικοινωνίας που παρουσιάζουμε σήμερα είναι η παρακάτω:

Πετυχημένη Συζήτηση = Πολλές Γνώσεις + Ανοιχτό Μυαλό + Επιδίωξη Προσωπικής Επαφής + Δημιουργία Προσωπικού Στιλ - Αποτυχημένες Μιμήσεις

Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού